Redaktoři školního časopisu zavítali v pátek 10. listopadu na Fakultu sociálních studií Masarykovy univerzity, aby se zúčastnili již tradičního Multimediálního dne.
Dopolední program svorně zahájili workshopem
Idylka jako z reklamy, v němž spolu s lektorem Vojtěchem Bílkem důkladně rozebrali, jak vypadají hlavní komunikační prostředky reklamy, čím se od sebe liší reklama komerční, politická a sociální a jak se jí dá bránit.
Poté se někteří ze studentů učili pracovat s aplikací
Schoolpressclub, v níž se dá jednoduše editovat školní časopis či třídní zpravodaj. Další zavítali na mediální jarmark, kde pod vedením redaktorů Deníku Rovnost koncipovali zprávu, vytvářeli titulky a plnili mnohé další novinářské úkoly.
Zájem studentů vzbudil také seminář na téma
Role technologií při šíření fake news a dezinformace, který pojednával o probíhající nevyhlášené válce ve virtuálním prostoru, v němž dezinformace roky oslabují demokracii a napomáhají extremistům.
Toto vše byla jen malá výseč z více než dvaceti přednášek, workshopů a besed, které FSS MU každoročně na Multimediálním dnu nabízí středoškolským studentům.
Autorka: Magdalena Halová